miercuri, 2 mai 2012

Florile de măr - „pahare cu petale”

Florile de măr - „pahare cu petale”
- pe înserat, după o ploaie torențială de primăvară -


          Acum câteva săptămâni, plimbându-mă prin curte cu aparatul de fotografiat, mă gândeam că nu e nimic interesant deoarece tocmai se oprise ploaia, se însera și din când în când mai cădea câte o picătură. Ce bine că m-am înșelat!
După ploaie, în căutarea unui loc pentru înnoptat.

          Păsările ieșiseră care de pe unde apucaseră să se ascundă de ploaie și acum își căutau adăpost ca să înnopteze.

          La un moment dat, îndreptându-mă către mărul de la poartă, aud forfotă mare de vrăbiuțe, în coroana acestuia. Când mă uit mai bine, erau doar două vrăbii, dar făceau un tărăboi extraordinar.

          Una dintre ele, se așează pe o ramură, mai aproape de mine, mă privește, în timp ce își zburlește penele pentru a le zvânta, apoi, dintr-o dată, zboară grăbită.
Vrabia zburlindu-și penele după ploaie.

          Căutând cu privirea, să văd ce face cealaltă vrabiuță, reușesc să o zăresc printre ramuri, frunze și flori de măr, undeva mai sus în coroana pomului. Nu avea liniște și se tot agita pe crenguțe și printre flori ca și când ar fi pierdut ceva prețios printre frunze.
          Mai mare mi-a fost mirarea când am văzut că de fapt vrăbiuței îi era foarte sete și acum găsise o floare de măr plină cu apă de la ploaie și era foarte atentă să nu cumva o verse.
          S-a apropiat cu grijă de floare, pășind încet pe crenguța ce o susținea și cu multă gingășie a băut picătura de apă dintre petalele florii de măr.
Vrabie, în timp ce își potolea setea dintr-o floare de măr.

Aceeași vrabie, puțin mai aproape.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu